Öppen bana i precision

Idag byggde jag upp en precisionbana som var öppen för de som ville komma och träna på en precisionsbana. Vi höll till i ridhuset på Husby Gård, Haninge.

Det var en varm dag och flitiga ekipage tränade på.

Det som är så bra och kul med en träningsbana är ju att man kan träna flera gånger på olika svängar och sätt att ta olika portar och svängar.

På tävlingen sen har man ju bara ett försök, men på träning har man fler 😊

Domaraspirant praktik

Nu har jag officiellt påbörjat mina praktiska träning för att bli domare i sportkörning.

Igår var jag i Vetlanda och var med domaren Annelie W som dömde dressyr. Så lärorikt och intressant att få sitta i domartornet med en erfaren domare.

Tidig start på morgonen då första start var kl 09.50.

Tack till Jönköpings läns kusksällskap för en trevlig dag.

Öppen bana i Precision

Tack alla som kom och tränade precision i Ridhuset på Husby gård, Haninge i helgen.

Min ambition är att ge ekipage möjlighet att träna på olika saker. Just precisionsbana är inte så enkelt att sätta upp själv och på tävling får man bara en chans.

Hör fick ekipagen möjlighet att träna på lite kluriga svängar men även en helt precisionbana där man själv inte får välja hur svängen ska tas utan måste hitta ett sätt att klara den.

Vi har som ambition att sätta upp en ny bana snart igen så man kan få träna en gång till innan juli.

Träna precision på Husby Gård, Haninge.

Passa på att träna precisionskörning, då vi ställer upp en precisionsbana i Ridhuset Husby gård, Haninge. Det går bra att både köra eller tömköra banan. Banan kommer stå uppställd från kl 10.00 på lördag 30/5 till ca 16.00 på söndag 31/5. Upplägget: 2 ekipage/30 minuter. Kostnad: 250kr om ni kör själva. Om du vill ha lite tips, hjälp och guidning av mig (Matilda Qvarnström) blir kostnaden 500kr. Betalning: Swish på plats. Anmälan & frågor mailas till qvarnstrommatilda@gmail.com

Välkomna!