
För de duktiga och ambitiösa ekipagen som var med på träningen i dag hos Camilla idag. Så kul att få följa och vara med och guida deras resa till hållbarhet.

För de duktiga och ambitiösa ekipagen som var med på träningen i dag hos Camilla idag. Så kul att få följa och vara med och guida deras resa till hållbarhet.

Här är ett axplock av bilder från aktiviteter som jag har fått vara med om denna vecka. Det är inkörning, det är körning, det är uppbyggande träning och självklart Tömkörning.
Härlig eftermiddag hos stall Vedan i Tungelsta. Vi fortsätter inkörningen och vi börjar med det uppbyggande arbetet med mål och träningsplan för hållbara hästar.



Till de som tränar/tränat eller vill börja träna för mig.
En helg som skiftat i temperatur (-7 till +5), ekipage och övningar. Så kul att få följa ekipge och deras utveckling både kroppsligt, mentalt och i tömkörningsfärdigheter 🤩 #swusdiplomerad #swus #tömkörning


Härliga ekipage i Tömkörning, inkörning och SWUS-träning. Varm och skön fredag i september.
Söndagen spenderades i ridhuset på Hammarby gård. Både nya och gamla ekipage tränade på och jobbade på riktigt bra.


Duktiga hästar i lördags som fick jobba med bommar och övergångar.

Det vi är viktigt och bra att dokumentera. Det blir så kul att se och följa utveckligen.
Sportlovet har i år fick bli ett hästlov. Det har blivit mycket tömkörning, uppbyggande träning, unghästträning och inkörningsövningar.
Mustaschmannen Thamp har fått träna uppbyggande träning i töm. Han gick jobba mycket halt, övergångar och bygga styrka genom lyft över bommar.


Sen har jag har intensivkurser med två hästar på Södertörn Ryttarcenter. Först ut får Blomman en ardenner, unghäst, målet är inkörning. Men först måste man lära sig att våga gå främst, svänga och lyssna på kusken. Så duktig hon har varit under denna vecka.

Bjuder även på en härlig bakdelsbild.

Vi har även fortsatt inkörningen med fjordingen Lisen. En känslig dam som behöver sin tid att få koll på de olika momenten vad gäller inkörning.
