
Gjorde en lite roadtripp till Dalarna dels för att hämta en ny loksele och sedan åka förbi en kompis som även är sadelmakare och hon ska få sy en till gjord som är lite längre än den jag har idag. Då den jag har blir lite kort på sommaren när betet gör sig påmind runt magen.
Vardag
Boxen målad
Säljes: inspänningstyglar
!Såld! Säljes: Bröstsele
Stolt mamma

Idag blev det en tripp till jobbet för att Marcus skulle lämna sin nappar, då han fyllde 4 år under tiden vi var på semester. Han har varit bestämt ända sedan vi sa att han skulle lämna napparna att han skulle lämna dem till katterna på Lill-Skansen. Vilket han gjorde utan några protester när vi väl var där.



Han har frågat några gånger efter dem under kvällen, men inget tjafs alls. Han hade lite svårare att somna än vanligt, då han inte visste vad han skulle ha i munnen. Han provade med tummen, men den åkte ut och han somnade till slut utan något i munnen.
Nu är det officiellt
Vi kommer att byta stall från och med den 1 september. Vi ska flytta till ett mysigt litet stall i Västerhaninge. Det är ett 4-hästarsstall med uteboxar och underbara rid- och körvägar. Men det är med vemod som jag flyttar, det är ju inte det att jag inte trivs i det stallet jag står nu, men träningsmöjligheterna är väldigt begränsade för mig och Göran när vi har vagnen.

Jag ser väldigt mycket fram emot att få flytta in i det nya stallet, jag tror det kommer passa Göran som handen i handsken, så även mig.
Sommartider hej, hej
Va man lägger av sig att uppdatera på bloggen när det är semester och solsken ute. Semestern hittills har varit underbar, lite regnskurar här och var får man väl räkna med. det hör ju sommaren till 🙂




Vi har varit en sväng på Nåttarö, vilket var en otroligt fin ö och en väldigt fin dag. vi åkte ut med 9-båten på morgonen och åkte hem vid 16-tiden. Mycket bad hela dagen för oss alla.
Rekommenderar verkligen för barnfamiljer att ta med sig pick-nick korgen och åka ut i skärgården under sommaren, det är en upplevelse barnen sent kommer att glömma. På Nåttarö kan man även tälta om man vill det kostar en slant per natt men det är det värt.
Lite sommarlov

Göran har lite sommarlov dessa varma dagar. Det blir lite pyssel i stallet i stället.
Här om dagen skurade jag och Pontus boxen, nu har jag bara före bilder, men snart kommer bildbevis på resultatet oxå.
Har även anmält oss till utställningen i Nyköping den 21 augusti. Det ser jag verkligen fram emot.
Tandläkare på besök
Igår fick Göran besök av hästtandläkare Korpe. Tyvärr kunde inte jag vara med, men snälla människor i stallet såg till att även Göran fick bli undersökt.
Han skötte sig bra och utlåtandet blev: Vassa tänder i underkäken fram och en foderficka på vänster sida.
När jag åkte ut på kvällen mådde han riktigt bra och vi tog en liten promenad i skogen bland mygg och andra störande flygfä tyckte Göran.
Hovslagardax

Igår var hovslagare Lena hos oss och skodde om Göran. Nu var det bara 6 veckor sedan hon var här senast, men hovarna hade växt som om det var 8 veckor sedan.
Han skötte sig helt ok, han testade att dra lite i framhovarna men inte mer än vanligt. Nästan tvärtom.
Efter skoningen blev det en liten jogging tur fram och tebax till grannstallet Balingsta. Det var inte mycket extra energi i ponnyn idag. Men en trevlig liten tur med fint väder.
När ponnyn var motionerad så hoppade jag i träningskläderna och joggade en sväng i skogen. Rättare sagt 3,2 km i långsamt tempo. Helt i enighet med det program jag startat i Runkeeper appen. Målet är att springa 1 mil under 55 minuter.
Så nu kommer det bli träning av mig oxå. Göran har fått vila i 1 vecka och han kommer väl få ta det lite lugnt framöver, så hoppas vi på att det kommer lite tävlingar i höst 🙂



