Mysig sensommarmorgon

Första utsläppet i det nya stallet kändes som om det gick bra. Det viktigaste var att hästarna gick mat och komma ut i hagarna. 

Fint väder bjöd morgonen på också, vilket uppskattas av mig 🙂 

När alla stallsysslor var avklarade passade jag och Göran på att utforska en ny del på andra sidan 73:an, där det fanns fina breda grusvägar. Vi fick även gå en bit på asfalt vilket är en stor glädje för mig. Jag har saknat att ha asfalt att gå på för att variera underlag. 

Väl på asfaltsvägen blev vi omkörda av en SL-buss och en rullskidåkare och det enda Göran gjorde var att titta lite åt det hållet. 

Härlig morgon kort och gott! 

Inkörning fortsätter

Igår upptog vi inkörningen av Arden. Det har blivit ett litet sommaruppehåll som verkade ha gjort honom gott. 

Det var som om ingenting hade hänt när vi spände för vagnen och lite senare även draglinorna. 

Då det som sagt var ett tag sedan vi träffades tömkörde jag honom lite innan i både skritt och trav för att påminna oss om varandra samt att känna på statusen för dagen. 

Sen var det bara att spänna för vagnen och vi körde några varv i vardera riktning. 

Körning 

I helgen har det blivit mycket körning. Har även haft min hjälpreda med mig 😀

Fredag och lördag blev det körning ett konditionspass och ett dressyrpass på ridbanan. Vi tränade lite på LA programmet, men jag insåg att jag missade delen med 8-volterna. Det är bara att träna mer helt enkelt. 

Årliga Ullaredsbesöket

Min och Pontus årliga besök på Gekås i Ullared. Vi båda ser fram mot det otroligt mycket varje gång. Vi kom ner vid 13-tiden och började shoppa på en gång. Det var första av 3 rundor totalt. 

När första kundvagnen var proppfull var klockan ca 16 och vi kunde ta oss till kassan och sedan till incheckningen för att få tillgång till vårt hotellrum. 

Säga vad man vill men jag bara älskar deras hotellrum, de är fräscha, rymliga och ljusa. Denna gång fick vi rum högst upp med fönster mot själva varuhuset så Pontus var stennöjd. 

Efter incheckningen tog vi en vända till i varuhuset innan vi storknade och gick och betalade. Därefter blev det ett besök på Harrys och lite middag. Sen var vi rätt möra. 

Klockan stod på 07.00 dag 2 och vi var nere vid frukosten några minuter senare. Sen var det dags för runda nr 3. 

Efter lite lunch intagen i Varuhusets restaurang blev det hemfärd. Med några stopp på vägen bl.a. på Franssons Polkagristillverkning i Gränna samt att köpa lite Marcus kräftor i Väderstad. Lätt de godaste kräftorna vi ätit, fiskade i Vättern. 

Det sista stoppet blev på Nyköpings Bro för intag av lite middag på Rasta. Riktigt gott var det och skönt med en paus innan sista timmen hem. 


Nu är det mesta inplockat på sina platser och vi är grymt taggade för nästa års resa.