En härlig september kväll på Södertörns Ryttarcenter med härliga och duktiga tömkörningsekipage.


En härlig september kväll på Södertörns Ryttarcenter med härliga och duktiga tömkörningsekipage.



En härlig men kall onsdags kväll på Södertörns Ryttarcenter. Denna goding fick vara först ut. Tränade lite på övergångar och att skritta på ordentligt.

Denna sötnos var en riktig stjärna. Han gick riktigt bra. Blev många övergångar och galopppfattningarna blev riktigt bra. Han frustade en massa under hela passet. 🌟

En härlig onsdagskväll på Södertörns Ryttarcenter med tömkörning av trevliga hästar. Denna kväll fick jag tömköra hästarna helt själv. Vilken lyx det är att få tömköra olika hästar på samma kväll.
Det mindre roliga var vädret, fast egentligen gillar jag snö men är inte så road av att köra bil i snöväder. Än mindre att sopa bilen ren från snö o is.


En härlig kväll på Södertörns Ryttarcenter med härliga ekipage. Ett ekipage fick gå vidare i sin inkörningsutbildning och bekanta sig lite med vagnen.

En annan höst fick träna på galoppfattningar från halt, skritt och trav. Medan en ridskolehäst fick ett lugnt och trevligt avslappnande pass.

En härlig onsdagskväll på Södertörns Ryttarcenter.

En kul blandning mellan inkörnings övningar, grundutbildning och sidvärtsrörelser.

Det är viktigt att lämna stallet rent och snyggt. 👌😊

En nöjd ridskolehäst efter ett tömkörningspass. Igår blev det en blandning av privathästar och ridskolehästar som blev tömkörda. Det blev även lite inkörningsövningar med en häst.

Onsdag betyder Tömkörning på Södertörns Ryttarcenter. Det blev en härlig blandning av tömkörnigsövningar och inkörningsövningar.

Såhär nöjd kan man se ut efter ett tömkörningspass och lite kvällsmat på det.

Igår var det dags för ett besök på Södertörns Ryttarcenter och lite Tömkörning.
Jag finns på Södertörns Ryttarcenter varannan onsdag och har tömkörningslektion, inkörningsövningar, körlektioner. Allt efter ekipagets utbildningsnivå. För bokning för privatlektion med egen häst eller någon av ridskolehästarna gå in på http://www.sodertornryttarcenter.com
Varannan onsdag finns det möjlighet att tömköra för mig på Södertörns Ryttarcenter antingen med egen häst eller någon av ridskolans hästar.
Om man är intresserad av att köra in sin häst. Finns det möjlighet för det också. Då tar vi det från grunden och arbetar oss framåt till att komma i vagn i hästen och din takt.

En av hästarna fick även äran att inviga min nya Tärnsjö tömkörningsgjord. Så himla fin och bra. 😊
https://www.sodertornryttarcenter.com/
Antingen med egen häst eller med ridskolans hästar.