Dagen efter tävling

Igår var i på Ökna Naturbruksgymnasium för att delta på utställning med bruksklasser. Är väldigt nöjd med Göran med de förutsättningarna vi hade. På utställningen var det Ronny Jonsson som dömde, vi fick raden 88787= 38p. Med bra kritik, fick dock inte till traven då han tyckte den var lite kort.

Hurry scurryn gick riktigt bra, sånär på en liten fel körning av mig. Det är ju som precisionskörning med +50 cm.

I dressyrkörningen hade lite för lite energi och det håller jag med om, han tog nog ut sig lite i klassen innan.

Men vi har en till erfarenhet i ryggen 🙂

20140706-124145-45705617.jpg

20140706-125248-46368583.jpg

Mer förberedelser

Igår blev det bättringsmålning av vagnen. Det var inte så mycket att måla på, men det är alltid bra att underhålla den. Inbillar mig att den håller längre då.

Sen tog jag och Göran en off-road tömkörning i skogen bland myggor och andra insekter. Vi gick i härligt högt gräs så jag så knappt Göran framför mig, sånt där gräs som fästingar älskar. Har inte hittat någon på mig ännu…

20140630-061720-22640071.jpg

Dressyrkörning

Blev ett rätt bra pass igår på ridbanan med Göran och vagnen.

20140626-062127-22887359.jpg
Det började lite trögt som vanligt, i mitten började han tro att han visste vad vi skulle göra. I tex serpentinbågen visste han åt vilket håll vi skulle, men då jag vill att han ska ligga kvar där jag bestämt och hela tiden invänta mina signaler så blev det att göra en volt åt andra hållet och börja om.

Men han skötte sig riktigt bra efter det och det var så himla kul att köra igår. Bete gör honom gott i kroppen 🙂

Dikes-påhälsning

I lördags var jag och Pontus i stallet och skulle köra Göran en sväng längs vägen. Allting var frid och fröjd de första 500 metrarn. Sen kom det en gammal traktor med skopa som den höjde upp över traktorn och kedjor på däcken. Vi stannade intill vägkanten och jag sa till Pontus att: nu måste du hålla i dig ifall Göran blir rädd. Vi stod kvar länge och väl men när traktorn kom för nära backade Göran och vände åt andra hållet. Därefter stannade traktorn och vi kunde gå förbi, dock lite spänt men vi gick förbi. Pontus var så duktig och höll i sig så det blev inga konstigheter där.

Efter den lilla incidenten hade vi en trevlig tur i alla gångarter.